لندن: با چهارگانه مرگبار روسیه، چین، ایران و کره شمالی مواجه هستیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

لندن: با چهارگانه مرگبار روسیه، چین، ایران و کره شمالی مواجه هستیم

دبیرکل پیشین ناتو جورج رابرتسون که از سوی نخست‌وزیر جدید انگلیس مامور بررسی وضعیت دفاعی این کشور شده، مدعی شد که لندن با «چهارگانه مرگباری» از کشور‌ها روبه‌روست که باید برای رویارویی با آن نیرو‌های مسلح خود را تقویت کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۲۵۰۱۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ جورج رابرتسون که نخست‌وزیر جدید انگلیس او را مامور رهبری بررسی و بازنگری دفاعی این کشور کرده، امروز سه‌شنبه گفت که لندن نیرو‌های مسلح خود را تقویت خواهد کرد تا اطمینان یابد که برای مواجهه با آنچه «چهارگانه مرگبار» خواند، آمادگی دارد.

این مقام انگلیسی در مصاحبه با رسانه‌های کشورش مدعی شد که «با گروه چهارگانه مرگباری از کشور‌ها روبه‌رو هستیم که به طور فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند و ما در این کشور و ائتلاف ناتو باید بتوانیم با آن چهارگانه خاص و همچنین مشکلات دیگر مقابله کنیم».

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، منظور او از این گروه چهارگانه، کشور‌های چین، ایران، کره شمالی و روسیه بوده است.

رابرتسون که اواخر دهه ۹۰ میلادی وزیر دفاع انگلیس و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ دبیرکل ناتو بود، در ادامه سخنانش گفت که نیرو‌های مسلح انگلیس باید با توجه به سطح تهدید، آماده نبرد باشند.

وی در اظهارات خود همچنین مدعی شد که اجلاس هفته گذشته ناتو در واشنگتن کاملاً روشن کرد که چالش چین باید بسیار بسیار جدی گرفته شود.

نخست‌وزیر انگلیس کر استارمر هم در نشست اخیر ناتو که در آمریکا برگزار شد، بر تعهد به افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تاکید کرد، گرچه نگفت که این موضوع از چه زمانی اجرایی می‌شود.

استارمر که نیرو‌های مسلح انگلیس را «توخالی شده» توصیف کرد، گفت که می‌خواهد هزینه‌ها را مسئولانه افزایش دهد تا از تاب‌آوری طولانی اطمینان حاصل کند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده